maanantai 30. maaliskuuta 2009

Djadja-Fjodor, Pjos i Kot

Tänään Joni lähti Raaheen äidilleen ja minä jäin yksin pitämään mökkiä pystyssä. On kummalista olla täällä itsekseen, kun on tottunut toisen välittömään läsnäoloon. Kissatkin ovat levottimia ja syöksyvät heti ovelle, kun rappukäytävässä eletään.

Yritin keksiä itselleni tekemistä ja lainasin muutaman kirjan. Lindgrenin Katto-Kassista, Uspenskin Fedja-setää (lapsuuden teatterielämyksen innoittamana) ja Sofi Oksasta. Opettelen nauttimaan yksin olosta ja suuntaan ajatukseni viikonloppuna koittavaan Helsingin reissuun. Onneksi kaksi viikkoa on lyhyt aika ihmisen elämästä.

8 kommenttia:

Riikka-Amanda kirjoitti...

Pari viikkoa menee nopeasti yksin kun vauhtiin pääsee:D Olen ollut myös päiväkodintäti mut nyt olen erityislapsien iltistäti:D Olikohan tarpeeksi vaikeasti selitetty!?

humu kirjoitti...

Niin, eikä ainakaan tarvitse kuunnella NHL-pelin ääniä koko aikaa =D Haha. Päiväkoti on kiva työpaikka! Minä olin 1,5 vuotta töissä päikkärissä ja nyt opiskelen sosionomiksi tarkoituksena hankkia LTO:n pätevyys.

Retu kirjoitti...

5 kuukauttakin on suht lyhyt aika ihmiselämässä... ;)

Riikka-Amanda kirjoitti...

Jaa sosionomiksi, mullakin oli se jossain vaiheessa vaihtoehtona mut sit pääsin lukemaan toimintaterapiaa, syksyllä pitäisi aloittaa taas koulun penkillä:)

veera kirjoitti...

ooo! Katto Kassinen on tosiaan yksi maailman parhaista :)

humu kirjoitti...

Repeli: Se on totta ja te ootte ollu ihan hurjan rohkeita ku ootte uskaltanu! Tuo kaks viikkoa vaan tuntuu siks pitkältä, kun me ollaan aina yhdessä!

Riikka: Minäkin hain sillon viime vuonna toimintaterapiaa opiskelemaan turkuun, jyväskylään ja ouluun ja se oli mun unelma-ammatti. Jykylään en päässyt kokeisiin, Ouluun en mennyt ja Turun pääsykokeet menivät ihan poskelleen! Onneksi en päässyt, koska paljastui että sosionomin työ on sittenkin se mitä minä haluan! Tosin tämä koulu on herätänyt minussä pientä innostusta myös erityisopettajan työhön...

Veera: Niinpä! Kaikki Lindgrenin kirjat ovat ihania... Peppi, Eemeli, Marikki, Veljeni Leijonamieli ja erityisesti Ronja Ryövärintytär!

Riikka-Amanda kirjoitti...

Ollaankohan me tavattu Turun kokeissa jos viime kesänä olit, hih, hauska ajatus:D Pääsin siis sinne, katsoo nyt tuleeko siitä mitään. Ja mahtavaa jos sua kiinnostaa erityisopen hommat, niitä ei ikinä tunnu olevan liikaa;)

humu kirjoitti...

Ehkäpä ollaan oltukin! Olin siellä 10.6 =) Se psykologi oli hurjan tuima!