sunnuntai 27. kesäkuuta 2010

Kendwa

Varuste.netistä tilaamani Tansania-opas saapui keskiviikkona. Hyvä ja kattava kirja, mutta minulle hieman hidaslukuinen. Kirjassa on paljon sanoja joita en ymmärrä ja joudun käyttämään apunani sanakirjaa. Saan hyvää englanninkielen harjoitusta samalla kun yritän tallentaa muistiini pienimmätkin tansaniavinkit.

Neljä päivää olen selaillut kuumeisesti karttoja ja yrittänyt etsiä maan sisäisiä matkakohteita joihin minun kannattaisi vapaa-ajallani hankkiutua. Voi miten paljon nähtävää minulla on! Ja miten vähän aikaa! Haluaisin käydä joka paikassa kahden kuukauden aikana, ja siksi minun onkin todella vaikea hyväksyä sitä, ettei aika riitä koko Tansanian koluamiseen. Koska en kuitenkaan halua rohmuta liikaa tekemistä harkka-ajan viikonlopuille, olen tällä hetkellä tehnyt sopimuksen itseni kanssa vain kahdessa kohteessa käymisestä; toinen niistä on Serengetin kansallispuisto ja toinen madventuresistakin tuttu Kendwa.

Kendwa sijaitsee Zanzibarin saaren luoteisosassa. Paikka on kuuluisa kauniista rannoistaan, full moon partyistaan ja turkoosista merivedetään. Kendwalla haluaisin majoittua Kendwa Rocksin bandoihin. Niissä asusteleleminen ei kaataisi matkabudjettianikaan, sillä yksi yö maksaa 18-22 euroa. Tämän hetkinen mutta on se, ettei Kendwa Rocksiin voi tehdä varauksia huippusesongin aikaan, mikä tietenkin osuu matkani alustavalle ajankohdalle.

Banda. (kuva täältä)

Kendwan rantaa. Kuvat täältä ja täältä.

Miten tämä aikaa kulkee näin nopeaa? Vielä hetki sitten matkaani oli 10 kuukautta, nyt jäljellä on enää 7. Se on vain vähän enemmän kuin puoli vuotta, ja puoli vuotta on kamalan lyhyt aika!

Ei kommentteja: